Friday, April 11, 2008

亂吹之商品

商品新世界
一直以來個blog都係貼d新聞居多,少有自己評論,一嚟自己世界同投資觀比起各高手差成兩皮,二嚟自己係寫作方面真係差都無倫,有時上文下理唔通,有時講左成大段嘢,原來係廢話。但係由今日開始,會開始多d寫自己嘅睇法,去練習自己思維方面嘅紋理,各位blogger可以隨便留言指點小弟,等我呢位後生仔學多一點。

琴晚國際油價曾經衝上接近113新高,紐約期油收110.x,金價自從破左850美元之後,係900 - 1000 美元入邊上下浮動。到左近排,國際資金從硬商品流入軟商品(米糧、咖啡、玉米等),直接令到本己供不應求嘅農產品狂升,導至各國(尤其是發展中國家)CPI抽升,居民可支配收入下跌,造成社會不和諧。小弟試列出造成商品價格狂升之理由:

1. 美元弱勢 --- 美元由2007年九月減息開始己貶值不少,直/間接令到以美元報價之商品價格表面上急漲,同期歐元兌美元由1.36升到現在1.58,升幅42.65%,而紐約期油由74美元升至現在111美元,升幅50%,以歐元計紐約期油只升29.11%。

2. 各取所需 --- 各國需求有增無減,尤以發展中國家(中、印)增幅極為顯著。

3. 供應量不前 --- 沒有大油田開發,只有大油田發現,由開採到供應存在滯後效應。耕地減少、天氣反常、全球暖化、水資源短缺,導致農產品供應減少。

4. 投機活動 --- 太多資金跟風炒作,加上通脹預期是資金追入嘅催化劑,令商品市場火上加油。(石油期貨活動資金由2000年嘅90億美元大幅增加到現在2500億美元)

可以預見,高通脹並非短期內可以解決嘅問題,唯一快速方法可能係全球性衰退,兩害取其輕,所以Bernake本身嘅抗通張理倫己經喺今年一月暫時無左,至於幾時提翻,木宰羊!(最驚好似老董嘅金句:唔再提即係無左啦)

1 comments:

大口仔 said...

商品期貨的牛市最少仲要行多一兩季,盡情享受期中吧!

多些發表自己的意見是好事,期待與你多作交流呢! :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting