Tuesday, April 08, 2008

News Cut I

金 手 指 : 繼 續 整 理 銀 行 殘 骸
呢 場 國 際 銀 行 金 融 風 暴 , 如 果 由 舊 年 8 月 開 始 計 , 其 實 已 打 8 個 月 風 。 大 家 應 該 同 孫 柏 文 一 樣 , 覺 得 好 疲 倦 。 最 能 代 表 呢 種 打 呵 欠 態 度 , 莫 過 於 上 個 禮 拜 , UBS 行 出 話 又 要 撇 賬 190 億 美 元 , 仲 要 換 埋 管 理 層 , 不 過 市 場 冇 乜 大 反 應 。

190 億 美 元 ! 差 唔 多 1500 億 港 元 ! 當 年 成 個 「 玫 瑰 園 計 劃 」 都 係 1600 億 港 元 ! 一 季 就 炸 毀 青 馬 大 橋 , 整 沉 赤 角 機 場 , 冇 埋 西 九 、 西 隧 ! 原 本 唔 想 用 咁 多 感 嘆 號 , 不 過 就 算 上 季 撇 190 億 美 元 , 應 該 仲 有 !

風 暴 過 後 滿 目 瘡 痍
舊 年 8 月 16 日 , 我 寫 篇 題 為 「 呢 場 信 貸 風 暴 叫 Katrina 」 文 。 基 本 上 話 過 呢 場 信 貸 風 暴 , 就 會 令 金 融 業 好 似 颶 風 Katrina 打 過 新 奧 爾 良 一 樣 。 場 風 就 算 過 去 , 剩 下 只 有 頹 垣 敗 瓦 , 人 口 得 打 風 前 六 成 。

冇 辦 法 , 有 如 新 奧 爾 良 一 樣 , 金 融 業 係 戰 略 高 地 , 不 能 就 咁 放 棄 。 重 建 工 作 有 幾 辛 苦 , 都 要 去 做 。 近 排 就 有 兩 個 會 計 指 引 改 變 , 值 得 一 提 。

首 先 , 就 係 關 於 近 乎 銷 聲 匿 SIV 。 最 新 花 旗 國 會 計 指 引 , 卒 之 將 Qualifying Special Purpose Entity 漏 洞 堵 塞 , 我 只 係 知 從 今 開 始 , 銀 行 唔 可 以 再 自 己 賬 簿 以 外 範 圍 , 成 立 名 義 上 獨 立 、 不 過 實 際 上 銀 行 要 攬 上 身 SIV 。 銀 行 仲 要 09 年 之 前 , 「 搞 掂 」 SIV , 一 係 整 死 佢 , 一 係 攬 上 身 。 作 為 一 個 誠 實 財 經 口 水 佬 , 我 第 一 個 認 會 掛 住 SIV , 因 為 實 在 提 供 過 太 多 寫 作 題 材 , 曾 幾 何 時 爆 一 間 SIV , 能 夠 寫 足 一 個 禮 拜 。

除 會 冇 SIV 呢 樣 之 外 , 聯 儲 局 好 似 會 用 「 拖 字 訣 」 去 解 決 銀 行 壞 資 產 。 希 望 可 以 拖 拖 , 未 來 有 足 夠 盈 利 , 先 至 慢 慢 撇 數 。 因 為 如 果 今 時 今 日 , 一 次 過 撇 數 , 將 會 同 花 旗 國 30 年 代 大 蕭 條 開 始 一 樣 , 銀 行 倒 閉 、 資 金 冇 渠 道 、 經 濟 癱 瘓 。

原來 有 新 指 引 , 如 果 銀 行 資 產 有 價 有 市 , 不 過 銀 行 覺 得 個 價 「 唔 靚 」 , 就 毋 須 要 用 市價 計 算 資 產 價 值 。 即 係 銀 行 話 值 幾 多 就 幾 多 。 呢 場 風 暴 之 後 , 重 建 真 係 辛 苦 。

extracted from apple daily

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting