Wednesday, January 13, 2010

八十後談八十後

呢排「八十後」實在太heat,自己都係呢一代嘅人,唔多唔少都會明白佢地而家嘅感受。自己之前(都唔係好耐之前)都好似一般嘅八十後(自己算叫做幸運嘅一群,算叫做有個degree),會去埋怨社會上無足夠機會比自己上位(我心目中上位嘅意思係做到一間公司嘅管理層或者自己做老闆),而學歷嘅普遍性令到就算大學畢業生都係攞緊七八千蚊嘅人工,有的甚至乎畢左業成幾個月都仲係求職中。

時代變左,環境亦在變。作為外向型經濟體,香港無可避免會受到外圍經濟嘅影响,呢十年嚟,股市、樓市都經歷左大上大落期,而唔少八十後都係呢個時期踏入社會,經濟嘅起落對於一無所有(有的甚至「咩」住政府債)嘅社會新生嚟講,無疑會加重左佢地嘅心理負擔。再加上香港政府嘅施政態度,令到財富更集中係富人當中,相對上發達越嚟越難。係全球化之下,競爭唔止嚟自本土,仲係嚟自全世界(主要為中國),供多於求之下,便造成今日嘅局面。

是否物質豐富左,或是我們呢一代係相對好環境中及父母呵護下長大,年輕人失去左係困境中掙巴求存嘅意志;而社會埋怨氣氛日漸濃厚之下,開始只懂指責其他人同事,將問題由自身拋到去社會、體制、環境、上一代等中,當然有當中會是間唔中發下勞騷,但都有相當部分會因而放「pair」,吸毒、隱青悠然而生。

講下自己嘅情況,可能個人性格偏向默守成規,對於上一代人設下嘅路線圖無咩爭議,由細到大都認為要發達係靠份好pay嘅工,再加上儲蓄而成,所以中學同大學都好努去讀書,同學去玩嘅時候,我就讀書同做題目,可以講係香港教育制度下嘅標準產出,對於考試,書有嘅九成識,書無嘅九成唔識。畢業時份成績表幾靚(學歷個part),見工都有唔少機會。但做下做下,就發覺自己做嚟做去都係散仔一名,唔似同期嘅朋友仔咁,個個都有自己嘅目標,向著佢地嘅目標奮鬥,相反自己好似漫無目的咁係呢個社會上生存一樣,浮下浮下,只懂努力咁去游,到頭來可能游嚟游去都游唔到去彼岸,浪費左時間同心力。雖則自己都不斷咁想諗想點樣去改變呢個困局,但我到呢一刻為止都未搵到,只能夠講句見步行步。

我曾經都有一段好灰嘅時期,覺得前路茫茫,無發展機會,同今時今日嘅八十後都有相同嘅感受。環境唔同左,人亦自然要變,起碼唔係變得更差,知道自己唔係咩打破傳統嘅材料,無本事去創新路,唯有轉而求其次,諗方法點樣係呢個社會上搵到自己嘅價值。好多人都會進修,我呢?係未搵到自己嘅興趣或長處之前,我應該唔會去比錢去進修(自修另計),若果係為左進修(沙紙)而進修,我覺得太浪費,比你有十幾廿張炒紙都好,但當中無一樣係你嘅興趣所在,比你做到相關嘅工作或升職嘅話,成績好極有限。況且,唔少成功人仕嘅經歷都指出學歷並非如外界中所講得咁重要,可能入門容易左,但去唔去到終點係好睇個人係過程中比左幾多心機、時間、努力,俗語都有話:「後發先至」。你可能有千百萬個理由去反駁我,但我嘅想法就是這樣。

亦都如上所說,雖則我唔去玩轉上一代設下嘅路,但我可以選擇唔去遵從,一切由心出發。

3 comments:

C.M. said...

哈哈,後生仔(!),努力呀。

(突然諗,過多幾年應該無人響新年講恭喜發財咯。)

Jay said...

>>> 突然諗,過多幾年應該無人響新年講恭喜發財咯

此話何解?

C.M. said...

如果將來新生代好似佢地自己話齋,並唔係單純求財既話,咁你話仲會唔會講恭喜發財? =p

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting