Sunday, October 17, 2010

Policy Address

施政報告出台,各界都爭相去評論呢份報告,議員永遠都會抽水(對,我係對d議員有bias),又話呢樣做得唔夠,又話個樣著墨不多,但係永遠有彈無讚;各界都會由自己角度去睇呢份報告,你我都係,所以所有嘅評論始終唔會客觀。以下係我主觀感覺:

樓市:
1. 置安心計劃:一早放左風出嚟,先租後買,五年後以市價回贈五成租金幫助置業,效果有幾大?
我計一計(讀數係鐘意量化),市值租金中位數九千,五年後一半即廿七萬,三巴仙通賬,等於今日嘅廿三萬,九成借貸可以買二百五十萬嘅樓。
都ok,有d心動。不過要睇清詳情,既然要回贈一半,即收左租後,一半會落去個pool度,咁究竟個pool點運作呢?點樣去監察佢呢?
其實除左呢個置安心,係唔係可以研究下singapore嘅做法?利用強積金嘅供款去還所借嘅貸款呢?
有人會質疑咁咪違背左mpf嘅原意,令到打工仔無左筆錢嚟退休?咁點解唔用逆按揭?
2. 發水樓:一早應該用實用面積;但我更著意嘅係政府對機密資料嘅保護性有幾高!點解咁講,其實除左實用面積外,地面以上嘅設施(停車場、會所)唔會獲得豁免;同一時間,前一兩個月,各發展商都折售停車場,會唔會咁啱呢?呢點都好耐人尋味......
3. 投資移民,心理及安撫作用,實際可能幫唔到太多,唔係人地錢多,係d銀紙太cheap。
4. 供應話就話每年有兩萬,但都係脫離唔到勾地呢個制度,主動權都喺係各大發展商手中。

扶貧:
1. 關愛基金:我覺得美其名為扶貧,實際為減低仇富/商心態。
2. 車船準貼、最低工資、最高工時都係頭痛醫頭、腳痛醫腳嘅方法,治標而不治本,但仲好過無反應。
3. 至於幫清貧學生嘅書薄準貼,出發點係好。但唔好唔記得新學生(中一)買書成四五千蚊,舊學生都要二三千蚊,問題其實好復雜,我覺得除左係「下游」加資助外,可以諗下係「上游」度控制書商改版同加價嘅倩況。
4. 高齡社會引申出嚟嘅問題牽涉廣泛,一嚟加重社會負擔,二嚟整體競爭力走下坡,呢樣係發達國都要面對嘅問題,報告入邊都睇到呢樣嘢,我覺得政府己做左佢可以做嘅事。

經濟:
1. 十大基建 + 六大產業 --- 兩段講完,之後主力四大支柱,咁即係點?
2. 金融創新,呢樣係必要,但必須條件係有個完善嘅鑑控制度。

保育、環境:
1. 可以睇到係有心去做,唔錯。

教育:
1. 加學位,加資助。當然,智識型經濟之下,加強教育投資係好,但有無足夠工種去吸納多出嚟嘅勞動力?學士、碩士量化而工種嘅斷層好可能加深經濟發展嘅傾斜特性。

整體嚟講,成份係回應社會所求,邊樣社會回響大嘅著墨多d,之後嘅都係點到即止。

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting