Friday, November 19, 2010

面對自己

每個人都有D嘢唔想去面對,而我,是不敢正面面對自己。


在十八年教育下,我可說是一個「正常」的產出品。從小到大,創意欠奉,對一切事物不求甚解,甚至乎抱著「不要問、只要信」的心態活著。踏入職場,沒有規劃,沒有目標,可用「短視」來概括。翻看求人不如求己今是昨非無謂等政府打救及當中留言,真的感概良多。自問經歷極少兼視野狹窄,對於好多社會問題都近乎零看法,甚至乎關乎自己前途問題,也不能問心,而要請教人。

我問得最多自己的問題是:知唔知自己想點?喜歡什麼?

我的答案是:唔知。

有日INTERVIEW時,主考官問我中、長期職業規劃如何?我真的想對他說我唔(未)知。作為一個背答案長大的「學生」,都是說些從頭學習、三五年後做到高層的假大空答案。若果他問為何選擇這份工/這公司,相信我會出醜於人前。一個連自己都唔清楚自己想點的人,又如何可以在踏出校園後找出一條康莊大道呢?五年了,話長唔長,話短唔短,但自己仍在「潛水」階段;可悲的是甚至乎能否浮出水面都唔知,連我自己都唔清楚自己有否能力去達成呢個願望,又或者我根本一塊石頭 --- 注定是沉。

好多人會說,生活充滿選擇;對,人越大,選擇便越多;另外,選擇的難道也越大,因為我們背上的束縛令我們承受不了選錯的後果。每一個選擇是在take risk,未來是不確定的,對與錯只有選擇過才知;你越年輕,機會成本越少,甚至乎可以從頭開始;當然,家底亦都係一個因素,若出生於富二代,任性的容忍度也多一點。其實每人一出生已經處於不平等,我相信這是注定而不可改變,所以亦都不必去埋怨;要做的是怎樣盡量利用身邊資源去突破環境。結果可能向好、可能不變、甚至變得更差,但起碼作出努力過;遺憾的是我並沒有勇氣這樣做。

讀書時,縱使沒有努力地去溫習,成績點都唔會太差,始終會有人差過自己(我並不是想吹噓);但出來職場,無分數可參巧,亦都無一條「無敵公式」能達到成功,令到自己無所適從。五年間混混噩噩,一點成就都沒有。為何如此?因為從不檢討,從不面對失敗,從不面對自己,總自覺不賴,活在自己想像的優越區中。

做人的目標,對我來說很遙遠;達唔達到目標、理想,又或者用多少時間做到,又離不開老掉牙的「天時、地利、人和」。我知,我已是幸運的一羣,耐何我是一個不肯努力郤想坐享其成的大懶蟲。每次我都很努力想擺脫呢種性格,但都失敗了,或是三分鐘熱度,我真的不知道我這條蟲能否有蛻變成蝴蝶的一天,可能注定一世只有給人啄的份兒。

Saturday, November 06, 2010

發達容易、搵食艱難

今個星期最大件事嘅係美聯署所謂嘅QE2同美國中期選舉,講下第一件先。

QE,講到明買國債,話比全世界知要壓低利率,好讓重訂利率維持低水平,間接減低負資產出現同阻止樓價下跌。同時間,利率低企,醒目資金會因息差而外流,造成美元滙價下跌,希望振興出口,但我覺得反而係為左製造輸入型通脹。若果通脹可以達到聯署局所定下嘅目標,即資產市場上升所造成嘅財富效應,會加強左人民嘅消費信心同意欲,從而借錢消費、投資,帶動資金流動,加上企業投資會增加在職者薪金、開創新職位等都會令美國本土失業情況有明顯改善,最後職位會慢慢向好。再推落去,就業市場向好 --> 消費、信心會繼續上升 --> 資金流動率增加(V),cost driven 嘅通脹會演變成demand push 嘅通脹 --> 企業增加投資 ---> 帶動就業同薪金上升,不繼循環落去。

以上係我認為聯署局作出QE嘅原因,若今次唔得,咪再QE 3、4,不到黃河心不死。

無疑,以上係學術上嘅嘢,真實情況有無誤差,好難講。但可以肯定嘅係,製造輸入型通脹時,熱錢流出美國/發達國,流入新興、商品市場,係海量資金嘅驅動下,相關市場會脫離基本情況而上升,同時間波幅會擴大,進入所謂嘅泡沫市。匯率上,會因貨幣強勢而削弱出口競爭力,巴西、馬來西亞、中國、越南、南韓、澳洲、印度等都先後以加息、稅項等條件防範資金流入,可見將來「戰」況會越演越烈。

作為資金自由進出,無獨立匯率、利率政策,輸入型通脹,加上背靠中國嘅香港,無疑是熱錢嘅天堂,亦都最受惠於QE,所以近日港股係強到無朋友。通脹預期下可以講係局賭,無產者會被剝削,所以小弟認為,作為藥引嘅QE,會推動市場進入非理性階段,亦即所謂嘅牛三。係泡沫市場中,想浸泡泡浴,但又唔想係退潮時裸泳,必須製定一套甚至幾套應對方法,務求令自己係財富轉移嘅「遊戲」中,能做到全身而退。

小弟股齡尚淺,初踏股場,係上一次波浪被人剝光豬。經過呢次教訓,希望作出步署,係參加PARTY同時,能有風險意識;亦都借此平台,能集各家策略,強化自身經驗值。

以下係我嘅睇法同策略,會不時修改:
1. 現正係泡沫初期,會以正股出擊,至於咩股,我淨係諗到一定有「賭場」份,其餘要視乎市場焦點落係邊。
2. 到各指標(P/E、股息率、P/B、港滙)及環球情況(發達國通脹成形、實體經濟復甦)等顯示資產市場過熱及有資金回收情況出現下,會減持正股鎖定利潤,同時間以衍生工具(主要期權,但都係初學)參與最後盛況(預左輸哂)。
3. 若好彩,能在逆轉情況前保住利潤,係逆轉時會努力工作,盡量KEEP CASH。
4. 留意市場情況,待退潮後,希望能買入一生第一間樓。

小弟其實見識不多,正所謂「三人行,必有我師」,各位如有咩見識、見解、方法、策略,希望能留一留言,給小弟作一個參巧。
============================
呢排多人講買金,其實想發表呢方面嘅睇法,但好似唔夠班,所以都係算吧啦!但我想講一講銀紙/貨幣,維基咁講:

貨幣用來交易買賣、價值儲存和記帳單位的一種工具,是專門在物資與服務交換中充當等價物的特殊商品。貨幣的五種職能:

  • 價值尺度
  • 流通手段
  • 支付手段
  • 貯藏手段
  • 世界貨幣


脫離金本位後,貨幣背後只得國家信用作為支撐。理論上嚟講,貨幣基礎增長率同經濟增長應該同步,但經過多年來經濟危機,各國都不斷利用貨幣政策去救經濟,結果貨幣增長超過GDP增長。根據供求定理,貨幣價值會下跌,及以通脹形式出現。

所以若經濟增長率低下(如發達國),而貨幣基礎增長率高,有資產者財富會因通脹而越升越高;但係有得必有失之下,無產者購買力會比蠶食,造成貧富懸殊。呢個亦都係現金香港社會要認真面對嘅問題,但好像未能有一個好好嘅辦法去解決。

作為小市民及草根者,唯一可做嘅事只可以係求己,盡量擁有資產去力求維持購買力。其實仲有好多嘢想講,不過思緒較為復雜,要理清先,有機會再談一談。
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting